Hoe is
dat nou?
Werken
bij Furnuft

We Teamsen!

Begin januari wisselde ik van baan. Met veel enthousiasme begon ik als Client Service Manager bij Furnuft. De plannen en ideeën die we met elkaar hadden om Furnuft verder uit te bouwen, werden ingehaald door de realiteit. Maar ik ontdekte zo wel een kant van Furnuft waar ik heel blij van word!

Januari: eerste maand

Wat een energie en wat een zin heb ik om aan de slag te gaan. Zoveel leuke uitdagingen en net zulke leuke collega’s! Lekker op mijn fiets, fris op het werk aankomen, praatje hier, brainstorm daar en een grapje op zijn tijd. Als kers op de taart vieren we ons 5-jarig bestaan feestje waar ik op een relaxte manier veel klanten en leveranciers ontmoet.

Februari: uitdagende maand

Mijn collega Menno gaat twee maanden op reis en Rick en ik zorgen samen met de rest van het team dat we de hoeveelheid werk gedaan krijgen en we vormen al snel een goed werkend team, dat hard aan de bak moet en gaat! We’re on a roll!

Maart: nog uitdagendere ‘corona’ maand

Zo, dit hadden we niet bedacht. Zit je dan. Thuis. Niet uit vrije wil. En ook in twijfel. Doe ik hier nou goed aan. Of laat ik het afweten richting mijn nieuwe collega’s. De maatregelen zijn duidelijk. Heb je geen vitaal beroep en kun je thuiswerken, blijf thuis. Flatten the curve. Houd 1.5 meter afstand. Social distancing. De bekende termen die we voorbij zien komen in alle media, waar niet aan te ontkomen is. Hoe kan het dan dat er mensen zijn die dan toch met z’n allen naar het strand gaan, naar een huisfeestje gaan, of in de rij staan voor een bouwmarkt.

Bij een creatief bureau als Furnuft is het bij elkaar zijn belangrijk, je praat, spart, roept en deelt en zo kom je snel tot mooie creatieve ideeën en oplossingen voor klanten. Als je met elkaar in dezelfde ruimte zit en werkt, gaat dit bijna automatisch. Maar hoe pak je dit op als je niet allemaal fysiek op kantoor zit?

En zo ontdekte ik een kant van Furnuft die ik nog niet kende. Wat een flexibiliteit, positiviteit en doortastendheid. En wat een focus op klanten en op elkaar als team.

April: corona 2.0 maand

Bij Furnuft werken we sowieso al veel met online tools. Maar omdat deze in een periode van social distancing helemaal cruciaal zijn, gaat de turbo erop. Nieuwe tools worden bekeken, getest en snel gereviewd met het team. Werkt het? Door! We passen ons snel aan de nieuwe realiteit aan. We hebben onze modus goed gevonden! De efficiency en effectiviteit gaat nog verder omhoog. Creativiteit krijgt weer ruimte. Onder druk ontstaan er mooie dingen, als je ervoor open staat.

Het team is ondertussen weer compleet en we ontmoeten elkaar regelmatig gedurende de dag via Teams of Facetime. Ik vind het ook fijn om bij elkaar in te kunnen checken hoe het thuis gaat. Het verbindt ons en versterkt ons. Ook met onze klanten bellen we, ‘Teamsen’ we (is dat al een werkwoord eigenlijk?) en blijven we in contact. We zijn er voor ze!

De toekomst

Het schuldig voelen over thuis zitten, verandert naar een gevoel van saamhorigheid. Samen gaan we ervoor en groeien we als team. Ik heb vertrouwen in de toekomst. Ik heb er zin in en we zijn er klaar voor!

Samen maken we Groots!