...weet je
wat jullie
verkopen?

Waarom wij geloven dat Furnuft hier goed uit komt

We kregen te maken met een beest. En ook nog eens een onvoorspelbaar beest, zowel op het gebied van gezondheid, als op het gebied van economie. Corona sloeg toe. In sommige sectoren hard, in andere heel hard. En we weten niet hoe lang dit nog doorgaat. Ook Furnuft wordt erdoor geraakt. Zowel negatief, als positief. Het zal toch wel goed komen?

Kansen zien

Een van onze grootste klanten opereert in de horeca. Op Schiphol. Je kunt je voorstellen dat dit geen positief effect heeft op de opdrachten stroom richting Furnuft. Gelukkig hebben we in de 5 jaar die we nu bestaan een gevarieerde groep klanten om ons heen verzameld, waarvan de meesten gelukkig ook tijdens een crisis kansen zien. Want bij Furnuft werken we niet alleen voor, maar vooral samen mét ondernemende mensen. Deze contactpersonen zijn soms daadwerkelijk ondernemer, maar vaker zijn het ook gewoon ‘de ondernemenden in loondienst’. Zij die vooruit willen, verschil willen maken, zich niet snel tegen laten houden. Wat ze ook allemaal gemeen hebben is dat ze partijen om zich heen verzamelen die deze wensen en ideeën waarmaken. Partijen zoals Furnuft.

Aandacht geven

In het verleden hebben we vaak te horen gekregen dat we ons moeten specialiseren, of ons moesten gaan focussen op 1 branche en daar specialist in moeten worden. Nu zijn we blij dat we dat niet gedaan hebben. Het klinkt stoer om te zeggen dat we dat bewust hebben gedaan, maar ik denk eerder dat het onbewust was. Het is gewoon niet iets wat bij ons past. Wij selecteren onze klanten liever op de persoon(lijkheid) en niet op de bedrijfsnaam of branche. Je zult het toch samen moeten doen, of je nou bij een bekend of onbekend bedrijf werkt.

Van nature, en misschien zit daar dan wel onze kracht, gaan wij echt samenwerkingen aan. Dit merkt een klant doordat we aandacht geven, verrassen en zoveel als mogelijk proberen te ontzorgen. Wat dat betreft zouden we dit in iedere branche kunnen toepassen. Het bureau Furnuft is ‘slechts’ een schil die de context bepaald. En die context is marketingcommunicatie in de breedste zin van het woord. Van praktisch uitvoerend, tot strategisch meedenkend. En dat gaat bij ons altijd hand in hand. (We noemen onszelf niet voor niets creatieve doendenkers.) We verzorgen complete branding trajecten, maar maken ook gewoon wel eens een flyertje. Gewoon omdat dit de klant vooruit helpt.

Rick & Menno - Furnuft

Mee blijven spelen en vernieuwen

Maar nu terugkomend op de vraag, waarom wij geloven dat Furnuft hier goed uit komt. Omdat we in zo een periode op ons best zijn. We zoeken mogelijkheden, zijn flexibel, passen ons aan en werken mee. Hebben geen last van ego’s en we geven de aandacht die onze klanten nodig hebben om er samen zo goed mogelijk uit te komen. Dit gaat niet om korte termijn winsten realiseren. Dit gaat niet over winnen of verliezen. Dit gaat over waarde blijven toevoegen en mee blijven spelen. En waar mogelijk zelf vernieuwen.

Laatst zei een klant tegen ons: weet je wat jullie verkopen? Jullie verkopen het gevoel dat het goed komt. En laat dat nou net zijn wat we allemaal nodig hebben in deze tijd.