Iedereen
is uniek,
geloven
wij...

Herontdek jezelf!

Het zijn gekke tijden. Genoeg ondernemers die met hun handen in het haar zitten, te wachten op... tja, op wat eigenlijk. Gaan we straks gewoon verder waar we gebleven waren of gaan we straks naar een nieuwe wereld? Wat betekent dat voor jouw bedrijf? Niemand heeft het antwoord.

Deze tijd is uitermate geschikt om bij een aantal zaken stil te staan. Blijft het verhaal dat ik aan de buitenwereld vertel relevant? Is er nu maar ook straks nog vraag naar mijn product of dienst? Richt ik me nog op de juiste doelgroep en gebruik ik hiervoor de juiste middelen?

Natuurlijk zijn dit ‘dingen’ die continue onder de aandacht moeten blijven. Maar wees ’ns eerlijk, wanneer heb jij hier voor het laatst echt bij stilgestaan?

Toen jij voor jezelf begon was alles helder en vanzelfsprekend. Een goed verhaal, prima website en vol aan het werk. Maar tijden veranderen. Nieuwe middelen, nieuwe technieken, innovatie maar ook nieuwe doelgroepen melden zich aan. En dus ook nieuwe kansen!

Een sprekend voorbeeld hiervan vond jaren geleden plaats in de muziekindustrie. Er meldde zich programmaatjes als Napster en Limewire om muziekbestandjes ‘gratis’ te delen. De cd-verkoop ging als een raket naar beneden en de artiesten kwamen massaal in protest tegen dit soort ontwikkelingen. Logisch, dat is primair menselijk gedrag. Anno 2020 is het voor mij persoonlijk al jaren geleden dat ik een cd heb gekocht en hoor ik geen artiest meer mopperen. Hoe zit dat dan? De artiesten maken nog steeds ‘gewoon’ muziek toch?

Furnuft - Herontdek jezelf!

Vanuit een ander perspectief gekeken was er toentertijd een Brabantse band met een minimale cd verkoop. De jongens uit de band verdienden nog iets bij met een lokaal optreden maar moesten daarnaast aan de bak als slager en timmerman om de huur en nieuwe gitaren te betalen. Tot ze ontdekten dat ze in de Napster download top 10 stonden. Nog opvallender was dat 98% van de downloads afkomstig waren uit Azië! Een en een is twee dachten ze en kort daarna werd de Azië tour geboekt. Drie maanden later kwamen de boys voldaan én met een goed gevulde portemonnee terug.

Iedereen is uniek, daar geloven we heilig in. Maar wat maakt juist jouw bedrijf uniek en hoe laat je dat de wereld weten? En nog mooier, hoe zorg je ervoor dat klanten straks bij jou in de rij staan? Tijd om jezelf te herontdekken! “Relight my fire” zoals Dan Hartman eind jaren ’70 zong.

We denken graag met je mee over hoe je je het best zou kunnen positioneren en profileren. Op welke wijze je dit het best kan vertellen en aan wie. En welke middelen kan je hier het best voor gebruiken. Uiteraard eerst geheel vrijblijvend met een kopje koffie, daarna kunnen we de jamsessie starten.

Team Furnuft